Felanmälan
Felanmälan görs i första hand till föreningens styrelse. Du kan kontakta styrelsen via e-post på brftrasten7och8@gmail.com eller per telefon om du behöver snabbare svar.
Kontaktuppgifter till styrelsen
- Ordförande: Sofia Lindh, +46 76 806 99 99
- Ledamot: Fredrik Ivarsson, +46 70 781 74 48
- Ledamot: Stina Dyremark, +46 70 080 26 87
- Ledamot: Olle Dahlberg, +46 72 510 97 50
Hissfel
Vid hissfel där du har fastnat och inte kan ta dig ut, ska du omedelbart kontakta S:T Eriks Hiss AB på 08 522 258 00. För mindre fel som inte påverkar säkerheten ska detta i första hand rapporteras till styrelsen.
Löpande underhåll och reparationer
Föreningen har avtal med Borg och Merio för löpande fastighetsskötsel och övervakning av gemensamma utrymmen. Detta underhåll bekostas av föreningen, och större reparationer utförs på uppdrag av styrelsen. Om du upptäcker fel i fastigheten, uppmanas du att anmäla detta via styrelsen så att åtgärder kan vidtas.
Reparationer i lägenheten
Som bostadsrättsinnehavare ansvarar du själv för underhåll, reparationer och installationer i din lägenhet. Vid frågor om vad som omfattas av ditt ansvar hänvisas du till föreningens stadgar.
Styrelsen uppskattar att medlemmarna är uppmärksamma och hjälper till att rapportera fel för att säkerställa en trivsam boendemiljö.